No kur... bo nie mieszka tu Pajac jeden z drugim. No to bede mial cisze, spokoj i latwy wyjazd z osiedla ZielonegoJak powiedział RDN Małopolska minister infrastruktury - Cezary Grabarczyk, obecnie realizowane są pilniejsze inwestycje..

No kur... bo nie mieszka tu Pajac jeden z drugim. No to bede mial cisze, spokoj i latwy wyjazd z osiedla ZielonegoJak powiedział RDN Małopolska minister infrastruktury - Cezary Grabarczyk, obecnie realizowane są pilniejsze inwestycje..
Już wiem dlaczego pani rzecznik unikała odpowiedzi.Wschodnia obwodnica Tarnowa miała uchronić miasto przed samochodowym tranzytem zjeżdżającym z autostrady. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie, spośród trzech branych pod uwagę koncepcji przebiegu trasy, wybrała najmniej korzystną dla Tarnowa. Jeśli zdania nie zmieni, miasto musiałoby na swoją część inwestycji wydać ponad 100 milionów złotych.
Przymiarki do wytyczenia przebiegu obwodnicy trwają kilka lat. Nieco ponad rok temu z kilku wariantów przebiegu trasy wybrano trzy. Trafiły na deski projektantów z hiszpańskiej firmy AYESA.
Z wielomiesięcznym poślizgiem krakowski oddział GDDKiA wreszcie ogłosił, który z wariantów zakwalifikowany został do dalszych prac.
Dla Tarnowa Zespół Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych wskazał wariant trzeci. Według niego obwodnica przebiegać miałaby w rejonie ulic Orkana, H. Marusarz i Środkowej. - To nie jest dobra dla nas wiadomość - przyznaje Henryk Słomka-Narożański, wiceprezydent Tarnowa. - Ostateczne decyzje jednak jeszcze nie zapadły, a my będziemy walczyć o korzystne dla Tarnowa rozstrzygnięcia.
Miasto zamierza argumentami przekonać centralę GDDKiA do zmiany tej decyzji. Z trzech koncepcji Tarnów preferował wariant II przebiegu obwodnicy. Był on jedynym realnym do zrealizowania. W myśl obowiązujących przepisów samorząd Tarnowa musi pokryć koszty budowy obwodnicy na odcinku biegnącym w obrębie granic administracyjnych.
W przypadku wariantu II byłaby to kwota rzędu 70-80 mln zł. Gyby jednak wybór krakowskiego oddziału GDDKiA utrzymał się w centrali, Tarnów potrzebowałby na budowę obwodnicy 110-130 mln zł. - Prawo w tym zakresie powinno zostać zmienione - mówi wiceprezydent. Wczoraj władze miasta rozmawiały na ten temat z parlamentarzystami.