Miasto NIE PRZYJAZNE rowerzystom-[rowery@umt.tarnow.pl]

Dyskusje na temat oznakowania, niebezpiecznych miejsc, przepisów itd.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Goscinny
Rhetor
Posty: 11210
Rejestracja: 03-03-2009, 12:21
Lokalizacja: Tarnów

Re: Miasto NIE PRZYJAZNE rowerzystom-[rowery@umt.tarnow.pl]

Post autor: Goscinny »

Wybuduje się parę 'woonerfów', może jakąś fontannę czy coś i będzie pięknie. Ścieżek się zachciewa...


kato
Rhetor
Posty: 2773
Rejestracja: 24-08-2009, 11:27
Lokalizacja: Tarnów

Re: Miasto NIE PRZYJAZNE rowerzystom-[rowery@umt.tarnow.pl]

Post autor: kato »

Ścieżki będą, jak zostanie trochę kostki.
Się zrobi ciąg pieszo-rowerowy.
Nikt Panu nie da tyle, ile ja mogę obiecać (KMN)


Cubaza
Rhetor
Posty: 3913
Rejestracja: 06-10-2009, 19:27

Re: Miasto NIE PRZYJAZNE rowerzystom-[rowery@umt.tarnow.pl]

Post autor: Cubaza »

Znalazłoby się kilka miejsc, w których kostka wypadła :-) Gdzie potrzebujemy zrobić ciąg pieszo-rowerowy?


kato
Rhetor
Posty: 2773
Rejestracja: 24-08-2009, 11:27
Lokalizacja: Tarnów

Re: Miasto NIE PRZYJAZNE rowerzystom-[rowery@umt.tarnow.pl]

Post autor: kato »

Cubaza pisze:
30-01-2024, 16:15
Gdzie potrzebujemy zrobić ciąg pieszo-rowerowy?
Mam nadzieję, że nigdzie.
Zdecydowanie wolę odseparowaną ścieżkę rowerową. Asfaltową.
Nikt Panu nie da tyle, ile ja mogę obiecać (KMN)

Awatar użytkownika

mirak
Archont
Posty: 863
Rejestracja: 30-09-2009, 19:53
Lokalizacja: Tarnów Strusina

Re: Miasto NIE PRZYJAZNE rowerzystom-[rowery@umt.tarnow.pl]

Post autor: mirak »

W większości przypadków wystarczyłaby linia czyli wąski pas wymalowana na jezdni
"Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba mówić do ludzi"


aaee
Archont
Posty: 743
Rejestracja: 03-03-2011, 14:49

Re: Miasto NIE PRZYJAZNE rowerzystom-[rowery@umt.tarnow.pl]

Post autor: aaee »

mirak pisze:
31-01-2024, 08:31
W większości przypadków wystarczyłaby linia czyli wąski pas wymalowana na jezdni
I jazda po zapadniętych studzienkach :)


kato
Rhetor
Posty: 2773
Rejestracja: 24-08-2009, 11:27
Lokalizacja: Tarnów

Re: Miasto NIE PRZYJAZNE rowerzystom-[rowery@umt.tarnow.pl]

Post autor: kato »

aaee pisze:
03-02-2024, 20:58
mirak pisze:
31-01-2024, 08:31
W większości przypadków wystarczyłaby linia czyli wąski pas wymalowana na jezdni
I jazda po zapadniętych studzienkach :)
Na szytkach :)
Nikt Panu nie da tyle, ile ja mogę obiecać (KMN)

Awatar użytkownika

mirak
Archont
Posty: 863
Rejestracja: 30-09-2009, 19:53
Lokalizacja: Tarnów Strusina

Re: Miasto NIE PRZYJAZNE rowerzystom-[rowery@umt.tarnow.pl]

Post autor: mirak »

Po zapadniętych i zarośniętych wydzielonych ścieżkach jazda jest jeszcze mniej komfortowa. Studzienkę można ominąć, a farba jest tańsza
"Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba mówić do ludzi"


kato
Rhetor
Posty: 2773
Rejestracja: 24-08-2009, 11:27
Lokalizacja: Tarnów

Re: Miasto NIE PRZYJAZNE rowerzystom-[rowery@umt.tarnow.pl]

Post autor: kato »

Uwaga, uwaga, podaję bardzo ważną wiadomości dla miasta Krakowa, Wieliczki, Niepołomic i wszystkich jadący długi dystans po #WislanaTrasaRowerowa (i EV4/EV11). ZDW w Krakowie ogłosiło właśnie zapowiadany przetarg na projekt&budowę brakującego odcinka trasy WTR po prawobrzeżnych wałach wiślanych Brzegi - Grabie (6,25 km) oraz odcinka WTR również po wałach Dunajca w Wietrzychowicach (1,7 km). ZDW udało się przekonać Wody Polskie do tej inwestycji mimo że te odcinki wałów są nadal w planach modernizacyjnych, z tym że bez konkretnego horyzontu czasowego. Dlatego PFU zakłada że będzie asfaltowo, choć z pojedynczymi warstwami podbudowy i warstwy bitumicznej, wszystko o szerokości 2,5 m + obrzeża.
Żeby było jeszcze lepiej, to odcinek Brzegi-Grabie od razu z dwiema kładkami rowerowymi nad Serafą oraz Podłężanką, co sprawi że będzie to rozwiązanie zupełnie bezkolizyjne, choć pytanie gdzie finalnie uda się zlokalizować oba te obiekty. Im byłby bliżej ujścia obu rzek do Wisły tym lepiej, bo będzie potem krótsza/szybsza jazda, ale oczywiście wszystko wyjaśni się na etapie projektowania, kiedy uzgadniane będą pozwolenia od Wód Polskich i kosztorysy.
Orientacyjne terminy wykonania:
● odcinek Brzegi-Grabie (koniec 2026 r./wiosna 2027 r.)
● odcinek w Wietrzychowicach (połowa 2026 r.)
Ile by nie było, to trzymajmy mocno kciuki za pozytywne rozstrzygnięcie tego przetargu i budowę. Tyle lat już na to czekaliśmy, że jeszcze te max. 2 lata pojeździmy lokalnymi drogami w ramach objazdu, ale już realnie dziejącą się budową tak ważnego odcinka nie tylko dla VeloMałopolska, ale całej Metropolii Krakowskiej. Ten fragment będzie mógł być używany również komunikacyjnie, o ile oczywiście miasto Kraków do tego czasu również załata dziury" na swoim terenie (Podpięty, "węzeł Dąbie" z tunelem i kładkami), tak żeby wjazd do centrum stolicy Małopolski był naprawdę w 100% bezkolizyjny/bezpieczny.
Nikt Panu nie da tyle, ile ja mogę obiecać (KMN)

ODPOWIEDZ