Miasto NIE PRZYJAZNE rowerzystom-[rowery@umt.tarnow.pl]
Re: Miasto NIE PRZYJAZNE rowerzystom-[rowery@umt.tarnow.pl]
Wybuduje się parę 'woonerfów', może jakąś fontannę czy coś i będzie pięknie. Ścieżek się zachciewa...
Re: Miasto NIE PRZYJAZNE rowerzystom-[rowery@umt.tarnow.pl]
Ścieżki będą, jak zostanie trochę kostki.
Się zrobi ciąg pieszo-rowerowy.
Się zrobi ciąg pieszo-rowerowy.
Nikt Panu nie da tyle, ile ja mogę obiecać (KMN)
Re: Miasto NIE PRZYJAZNE rowerzystom-[rowery@umt.tarnow.pl]
Znalazłoby się kilka miejsc, w których kostka wypadła :-) Gdzie potrzebujemy zrobić ciąg pieszo-rowerowy?
Re: Miasto NIE PRZYJAZNE rowerzystom-[rowery@umt.tarnow.pl]
Mam nadzieję, że nigdzie.
Zdecydowanie wolę odseparowaną ścieżkę rowerową. Asfaltową.
Nikt Panu nie da tyle, ile ja mogę obiecać (KMN)
Re: Miasto NIE PRZYJAZNE rowerzystom-[rowery@umt.tarnow.pl]
W większości przypadków wystarczyłaby linia czyli wąski pas wymalowana na jezdni
"Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba mówić do ludzi"
Re: Miasto NIE PRZYJAZNE rowerzystom-[rowery@umt.tarnow.pl]
Na szytkach

Nikt Panu nie da tyle, ile ja mogę obiecać (KMN)
Re: Miasto NIE PRZYJAZNE rowerzystom-[rowery@umt.tarnow.pl]
Po zapadniętych i zarośniętych wydzielonych ścieżkach jazda jest jeszcze mniej komfortowa. Studzienkę można ominąć, a farba jest tańsza
"Nie wystarczy mówić do rzeczy, trzeba mówić do ludzi"
Re: Miasto NIE PRZYJAZNE rowerzystom-[rowery@umt.tarnow.pl]
Uwaga, uwaga, podaję bardzo ważną wiadomości dla miasta Krakowa, Wieliczki, Niepołomic i wszystkich jadący długi dystans po #WislanaTrasaRowerowa (i EV4/EV11). ZDW w Krakowie ogłosiło właśnie zapowiadany przetarg na projekt&budowę brakującego odcinka trasy WTR po prawobrzeżnych wałach wiślanych Brzegi - Grabie (6,25 km) oraz odcinka WTR również po wałach Dunajca w Wietrzychowicach (1,7 km). ZDW udało się przekonać Wody Polskie do tej inwestycji mimo że te odcinki wałów są nadal w planach modernizacyjnych, z tym że bez konkretnego horyzontu czasowego. Dlatego PFU zakłada że będzie asfaltowo, choć z pojedynczymi warstwami podbudowy i warstwy bitumicznej, wszystko o szerokości 2,5 m + obrzeża.
Żeby było jeszcze lepiej, to odcinek Brzegi-Grabie od razu z dwiema kładkami rowerowymi nad Serafą oraz Podłężanką, co sprawi że będzie to rozwiązanie zupełnie bezkolizyjne, choć pytanie gdzie finalnie uda się zlokalizować oba te obiekty. Im byłby bliżej ujścia obu rzek do Wisły tym lepiej, bo będzie potem krótsza/szybsza jazda, ale oczywiście wszystko wyjaśni się na etapie projektowania, kiedy uzgadniane będą pozwolenia od Wód Polskich i kosztorysy.
Orientacyjne terminy wykonania:
● odcinek Brzegi-Grabie (koniec 2026 r./wiosna 2027 r.)
● odcinek w Wietrzychowicach (połowa 2026 r.)
Ile by nie było, to trzymajmy mocno kciuki za pozytywne rozstrzygnięcie tego przetargu i budowę. Tyle lat już na to czekaliśmy, że jeszcze te max. 2 lata pojeździmy lokalnymi drogami w ramach objazdu, ale już realnie dziejącą się budową tak ważnego odcinka nie tylko dla VeloMałopolska, ale całej Metropolii Krakowskiej. Ten fragment będzie mógł być używany również komunikacyjnie, o ile oczywiście miasto Kraków do tego czasu również załata dziury" na swoim terenie (Podpięty, "węzeł Dąbie" z tunelem i kładkami), tak żeby wjazd do centrum stolicy Małopolski był naprawdę w 100% bezkolizyjny/bezpieczny.
Żeby było jeszcze lepiej, to odcinek Brzegi-Grabie od razu z dwiema kładkami rowerowymi nad Serafą oraz Podłężanką, co sprawi że będzie to rozwiązanie zupełnie bezkolizyjne, choć pytanie gdzie finalnie uda się zlokalizować oba te obiekty. Im byłby bliżej ujścia obu rzek do Wisły tym lepiej, bo będzie potem krótsza/szybsza jazda, ale oczywiście wszystko wyjaśni się na etapie projektowania, kiedy uzgadniane będą pozwolenia od Wód Polskich i kosztorysy.
Orientacyjne terminy wykonania:
● odcinek Brzegi-Grabie (koniec 2026 r./wiosna 2027 r.)
● odcinek w Wietrzychowicach (połowa 2026 r.)
Ile by nie było, to trzymajmy mocno kciuki za pozytywne rozstrzygnięcie tego przetargu i budowę. Tyle lat już na to czekaliśmy, że jeszcze te max. 2 lata pojeździmy lokalnymi drogami w ramach objazdu, ale już realnie dziejącą się budową tak ważnego odcinka nie tylko dla VeloMałopolska, ale całej Metropolii Krakowskiej. Ten fragment będzie mógł być używany również komunikacyjnie, o ile oczywiście miasto Kraków do tego czasu również załata dziury" na swoim terenie (Podpięty, "węzeł Dąbie" z tunelem i kładkami), tak żeby wjazd do centrum stolicy Małopolski był naprawdę w 100% bezkolizyjny/bezpieczny.
Nikt Panu nie da tyle, ile ja mogę obiecać (KMN)